Lad dig ikke lokke med store rabatter, når du har brug for effektiv og stabil telefoni til din virksomhed. Du finder hurtigt ud af, at du har brug for et supportteam, som du kan regne med! Dét har Kasper fra Torpsgaard Erhvervsrengøring selv erfaret, og det har vi taget en snak med ham om.
Hvor vigtig er god telefoni for din virksomhed – og hvornår er det tid til at søge nye løsninger og andre samarbejdspartnere? Det har vi talt med Kasper Torpsgaard fra Torpsgaard Erhvervsrengøring om.
Familievirksomheden Torpsgaard Erhvervsrengøring på Fyn blev stiftet i 2011 og beskæftiger i dag 55+ ansatte. I løbet af årene har virksomheden forsøgt sig med flere teleselskaber – store som små – og når man spørger dem om deres ’tele-rejse’ gennem tiden, er beskeden klar:
”Vi har prøvet teleselskaber i forskellige størrelser gennem årene. Fælles for mange af dem har været, at vi har skulle bruge rigtig meget af vores egen tid på at følge op og sikre at vi fik det, vi havde bedt om – og betalt for! Det burde jo egentlig være en selvfølge, at der var styr på det hos teleselskaberne, men vores erfaring er desværre en anden.”
Fejl og frustration
Kasper Torpsgaard fortsætter:
”Vi startede med en af de største teleudbydere, og tænkte, at det måtte være et godt sted at være. Men det var et mareridt. Vi oplevede flere gange, at telefonien pludselig stoppede med at virke, så vi hverken kunne foretage opkald på vores fastnet- eller mobiltelefoner. Når vi endelig kom igennem til dem via en privat mobil, var meldingen, at de havde afbrudt vores linjer, da vi ikke have betalt vores regninger. Men det vidste vi jo, at vi havde, for det hele kørte over betalingsservice. De bad os om at skaffe en kontoudskrift, men da de samtidig havde lukket for vores internet, besværliggjorde det også videresendelsen af denne. Når de så endelig så vores betalingskvitteringer, undskyldte de og åbnede vores linjer igen. Dette skete flere gange og hver gang skulle vi selv bruge en masse unødig tid på at bevise, at vi havde styr på det – og at de ikke havde.”
Kasper begyndte at se sig om efter andre teleselskaber og det blev til en længere og mere omstændig rejse end først forventet:
”Gennem årene har vi også prøvet mindre teleselskaber, men med løsningerne har altid fulgt forskellige problemer. Vi har erfaret, at de små selskaber ofte ikke har kompetencerne til at løse vores udfordringer, og deres supportere mangler beføjelser og nok kendskab til straks at kunne hjælpe os. Og omvendt, hvis teleselskabet bliver for stort, ved den ene hånd sjældent, hvad den anden laver, og det kræver rigtig meget tid og tålmodighed i vores ende.”
Telefonien er essentiel i de fleste virksomheder. Virker telefonen ikke, opstår der ofte stor frustration hos både medarbejdere, kunder og andre kontakter. Det nikker Kasper Torpsgaard genkendende til:
”Vi har daglig kommunikation med vores faste kunder og vores drift påvirkes massivt, hvis vi pludselig ikke kan komme i kontakt med dem. En formiddag uden telefoner er jo mega irriterende for både dem og os. Vores kunder ringer, når de har tiden til det, og dér skal vi bare være tilgængelige – hver gang.”
Store rabatter – eller stabil telefoni og ubegrænset support?
”Vores samarbejde med ipnordic startede med fastnet, da vores mobiltelefoni stadig var i binding hos et andet teleselskab. Da bindingen ophørte, blev vi lokket med store rabatter, hvis vi flyttede hele vores løsning til en tredje udbyder, men hér kom vi aldrig rigtigt i mål med en god, samlet løsning. Systemet var meget låst og vi følte nærmest, at vi skulle have en teknisk uddannelse for at forstå og justere på egen hånd – og ellers sendte de gerne en tekniker, som også selv havde svært ved at få det til at spille. Regningen for det hele landede hos os, og så brugte jeg ellers 5-6 måneder på at komme ud af aftalen, uden på nogen måde, at have fået det, som vi var blevet lovet.” – fortæller Kasper Torpsgaard og fortsætter:
”Vi indså, at det igen var tid til at prøve ipnordic, nu hvor vi var klar til at samle al telefoni i én løsning – og fordi vi ikke tidligere havde oplevet besvær med dem.”
Når man spørger Kasper, om de er landet det rette sted, lyder svaret:
”Vi er meget tilfredse med ipnordic som, for os, hverken er for stor eller lille. Vi ønsker at bruge tiden med vores kunder, og dét er muligt med ipnordic som samarbejdspartner. Vi ved, at de har styr på vores telefoni og at det bare skal spille – så vi ikke behøver at bruge en masse unødig tid på løsningen. De er yderst kompetente og samtidig ikke for store til at vide, hvor ansvaret ligger i deres team. Og så ringer de endda til os en gang imellem – blot for at høre, hvordan det går. Det oplever vi ikke andre steder.”
Vil du vide mere om vores løsninger til små og store virksomheder?