Hvordan skaber en lille og relativ ny virksomhed en markant fremgang i en branche, hvor konkurrencen er benhård, produkterne er relativt enkle, og mange fokuserer på pris?
Hos ipnordic er vi ikke i tvivl:
”Vores succes kan tilskrives vores servicekoncept og et fantastisk team af engagerede medarbejdere, som hver dag yder deres ypperste for vores kunder. Vores team er på niende år, uden slingrekurs, gået direkte imod strømmen i branchen, og nu ser vi med sindsro på, at nogle af de store selskaber forsøger at kopiere vores servicekoncept. Man siger jo, at kopiering er den ultimative form for anerkendelse” – udtaler CEO Charles Ginnerskov.
Glade kunder er trofaste kunder
I en udskældt branche, hvor kunderne ofte bindes til utilfredsstillende telefoniløsninger med årelange kontrakter, har vi hos ipnordic valgt en vej, der har gjort os afhængige af tilfredse kunder. Charles Ginnerskov fortæller:
”Vi var den første danske teleudbyder med et servicekoncept uden binding. I et marked, hvor både pris og service er dalende, har vi formået at bane vejen for et koncept, som tager kunderne i hånden – fra start til slut. Vi fokuserer meget på at samarbejde med vores kunder, mens det nogle gange virker som om, at andre nærmest formår at modarbejde kundens forretning ved fx ikke at være tilgængelige, når der er brug for hjælp. Vores unikke koncept med 24/7 support og ingen binding stiller samtidig nye krav til resten af markedet – og det er jo klart til kundernes fordel!”
Telefonen tages – hver gang
Imens nogle selskabers supportmedarbejdere er erstattet af autosvar og mailformularer, tages telefonen hver gang, den ringer i vores supportafdeling. Uanset om det er dag, nat, weekend eller helligdag, får man altid en imødekommende kollega i røret inden for få sekunder. Sådan var det da Charles Ginnerskov, sammen med sin far, startede ipnordic i 2011 – og sådan er det stadig:
”Vi skeler ikke så meget til, hvad vores konkurrenter laver,” fortæller han. ”I stedet koncentrerer vi vores energi om at yde vores kunder den service, der bedst understøtter deres forretning. Det er ikke raketvidenskab, bare helt almindelig kundepleje. Vi har egentlig ikke opfundet et nyt smart koncept. Vi gør bare det, som de andre har glemt i vokseværket og jagten på den laveste pris.”
Copycats uden kløer
Det nye er, at nogle af de store teleselskaber forsøger at kopiere forretningskonceptet bag ipnordic. Kopieringen bekymrer dog ikke Charles Ginnerskov:
”Så længe de træder i vores fodspor, betyder det jo, at vi stadig er foran. Desuden er det ikke nok at sige, at man vil yde en god support. Man skal også levere varen – hver dag. Dét har vores team specialiseret sig i, og derfor føler vi ikke, at vi har noget at frygte.”