4. januar 2023

Internationalisering og effektivisering hos Apuls.dk

”Det har aldrig været et mål for os at være mange, men netop at kunne klare opgaverne med det nødvendige – altså hverken for meget eller for lidt. Derfor har vi brugt rigtig meget krudt på effektivisering og automatisering, og hér har vores samarbejde med ipnordic haft stor betydning. 

Ebbe Sønderup, Direktør hos Apuls.dk

Webshoppen Apuls.dk, der sælger træningsudstyr i Danmark og 14 øvrige lande, er et godt eksempel på, hvordan effektivisering og personlig kundeservice gør det muligt at ekspandere med få, men velovervejede, ressourcer.

Visionen i Apuls-teamet er ifølge direktør Ebbe Sønderup klar:

”Vi skal bare derudad! Det er ikke så vigtigt for os at planlægge i årevis inden vi træder ind på et nyt marked. Vi er mere interesserede i at komme i gang – ud over stepperne og så justere undervejs. Det handler egentlig bare om at have et ordentligt og fleksibelt system, der gør det muligt at tilpasse løbende.”

Selvom Apuls.dk i dag er aktiv i 15 lande, med flere lande i pipeline, tæller teamet blot 9 ansatte:

”Det har aldrig været et mål for os at være mange, men netop at kunne klare opgaverne med det nødvendige – altså hverken for meget eller for lidt. Derfor har vi brugt rigtig meget krudt på effektivisering og automatisering, og hér har vores samarbejde med ipnordic haft stor betydning. Vores telefoni-setup er med til at effektivisere vores arbejde, så vi i højere grad formår at være der for vores kunder og yde en hurtig og personlig service. Dét er noget, vi er rigtig stolte af og vi kan dagligt se, hvor meget det betyder for vores forretning, at vi har et system, der gør os hurtigt tilgængelige – uanset hvilket land, vores kunder ringer fra.” – fortæller Ebbe, der stiftede Apuls.dk i 2011.

Opsætningen hos Apuls.dk er sammensat ud fra virksomhedens præcise behov og kan let justeres, når der fx skal oprettes nye lande eller flere brugere. Det er endnu ikke alle markeder, der har lokalt telefonnummer eller service på det lokale sprog, da Apuls-teamet har erfaret, at det vigtigste for deres kunder er en tilgængelig kundeservice, som giver alle kunder en god rådgivning inden for ganske kort tid:

”Vi har haft ipnordic med i hele internationaliseringen af vores forretning og ipnordic’s egen responstid har inspireret os til selv at yde samme form for service til vores egne kunder. Om vi så taler deres sprog eller slår over til engelsk, er ikke så vigtigt – bare dét, at vi er kontaktbare og nemt kan hjælpe kunden videre med sit udstyr eller i sin købsproces er det absolut vigtigste.” – afslutter Ebbe. 

Vil du møde flere af vores kunder – eller læse mere om vores forskellige funktioner?