Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Intelligent erhvervstelefoni hjælper virksomheder

Vores kollega Thomas Wehmeyer har medvirket til en artikel i Børsen, hvor han fortæller om, hvad teknologien betyder for mulighederne inden for telefoni. Vi gengiver artiklen her i forkortet form. Du kan læse artiklen i fuld længde her


Engang var telefoni lig med håndsving eller drejeskive, og telefonen var til at tale i. I dag er telefoni mobilt, intelligent og har teknologien har betydet kvantespring for de muligheder, man som virksomhed i kraft af sin telefoniløsning. Og vi er kun lige begyndt.

Skrevet af Stine Bjerre Herdel, Børsen

I dag betyder teknologiske fremskridt, at en samtale over nettet kan føles som om, du sidder lige overfor personen. Lyden er blød, naturlig og detaljerig, og det er afgørende i en tid, hvor mange relationer, private som professionelle, i stigende grad foregår over nettet.

“Mange har nok prøvet at blive ringet op fra meget fjerne lande som f.eks. USA – og det lyder bare som om, de sidder langt væk. Sådan behøver det ikke være mere. Blandt andet er algoritmerne i de såkaldte ‘codecs’, vi i dag bruger til IP-telefoni, blevet så gode, at selvom vores stemmer skal konverteres om til noget, en computer forstår, og så tilbage igen til “menneskelyd”, så går det ikke ud over kvaliteten. Det lyder helt naturligt, når du taler med modparten, selvom de sidder mange tusinde kilometer væk,” forklarer Thomas Wehmeyer fra ipnordic.

ipnordic leverer telefoniløsninger til erhvervslivet, og netop derfor er virksomheden et sted, der er på forkant med de muligheder, der er inden for moderne telefoni via internettet. 

Telefoni som intelligent medspiller 
“Teknologien betyder, at telefoniløsninger i dag bliver en uhyre intelligent og effektiviserende medspiller i mange virksomheders hverdag. Netop fordi, der kan udvikles de løsninger, der passer til virksomhedernes behov,” forklarer Thomas Wehmeyer og uddyber:

“Det, der sker i dag med IP-telefoni, er, at et opkald til en virksomhed håndteres ‘i skyen’, inden det går videre. Her bliver nummeret og andre relevante oplysninger som f.eks. navn og adresse automatisk knyttet til opkaldet, så personen der skal besvare det, på forhånd er forberedt på hvem, der kommer igennem.”  Andre oplysninger som f.eks. ordrenummer eller kundenummer kan også tilknyttes. På den måde kan opkaldet sendes videre til den rigtige medarbejder eller afdeling, forklarer han.

Når opkaldet er besvaret af en medarbejder, kan det kobles med yderligere data fra eksempelvis kundekartoteket, lagerstyringen, geodata fra bilparken, de enkelte medarbejderes kalendere og kontaktoplysninger – og meget mere.

Om muligheden for at udvikle nye løsninger indenfor IP-telefoni nogensinde stopper, er Thomas Wehmeyer fra ipnordic ganske enkelt i tvivl om.

“Vi finder hele tiden på nye ting, og jeg synes, det går meget hurtigt, fra vi hører et ønske hos kunderne, til vi har udviklet en ny løsning. Når man først er koblet på nettet, er der jo næsten ingen grænser for, hvilke systemer og data, du kan koble sammen til præcis de løsninger, der virker for din virksomhed.”

Thomas Wehmeyer, ipnordic