Du kan få en nemmere hverdag ved at integrere din telefoniløsning med dit IT-system. Du har bogstaveligt talt dine informationer lige ved hånden, uden du skal bruge tid på at finde dem frem.
I gamle dage var et telefonisystem beregnet til at sende og modtage opkald, men i dag kan det meget mere – og nok også mere, end du umiddelbart forestiller dig. Et nutidigt telefonisystem kan fungere som en samlet platform for alle dine kommunikationslinjer, og det kan samtidig integreres med IT-systemet i din virksomhed.
Mange brancher har glæde af integration
I lægehusene kan telefonisystemet integreres med journalsystemet. Det betyder, at lægen kan se, hvilken patient der ringer ind på baggrund af CPR-nummeret eller telefonnummeret – og med et enkelt klik kan lægen åbne patientens journal.
I bogholderiet kan medarbejderen også se, hvem der ringer ind – og med det samme åbne den relevante kundeinformation, såsom faktura eller anden historik.
På autoværkstedet bliver kundens telefonnummer kædet sammen med kundenummeret – og informationen kan åbnes med det samme. Her kan værkstedet se, hvornår bilen er købt, og hvornår den sidst har været til service. Bilens registreringsnummer kan også kobles på, og dermed får værkstedet direkte adgang til reservedelsnumre og meget mere.
Fokus bør ligge på forretningen
Ved at have informationen lige ved hånden kan den erhvervsdrivende fokusere på det vigtigste, nemlig at passe forretningen. Integration mellem telefoni- og IT-systemet forenkler med andre ord hverdagen i virksomhederne og giver større effektivitet. Alene dialogen mellem medarbejder og kunde er i høj grad væsentlig fra samtalens begyndelse – nu behøver man ikke bruge unødig tid på at slå informationerne op manuelt. Alle parter sparer tid, og du fremstår både professionel og velforberedt.