”At skifte teleleverandør kan virke som en uoverskuelig proces – men som regel sker det uden nævneværdige udfordringer. Du skal bare vælge en udbyder, der forstår, at han ikke kun er leverandør, men i lige så høj grad din samarbejdspartner.”
Charles Ginnerskov, CEO hos ipnordic
Hos ipnordic forstår vi godt, at det kan virke en smule skræmmende at flytte alle virksomhedens kommunikationslinjer. For hvad nu hvis noget går galt? Kommer det til at koste ordrer, kunder og goodwill – og dermed omsætning både på den korte og den lidt længere bane?
Hvis du som erhvervskunde vælger at blive hos en teleudbyder, som du egentlig ikke er tilfreds med, er der sikkert to grunde, der fylder mest i overvejelserne:
Lidt om proportioner
Den første er meget håndgribelig og hedder kontraktlig binding. Har du bundet dig til en udbyder, der ikke lever op til dine forventninger, kan 2-3 års ventetid føles længe. Til gengæld kan det også være dyrt at gå før tid.
Den anden grund er bekymringer omkring risici ved et skifte. Kommer det til at kræve en stor arbejdsindsats? Bliver det besværligt? Hvad nu hvis der opstår komplikationer ved skiftet til det nye system?
”Den første grund er helt reel. Den almindelige praksis, med binding af kunderne, skader efter min mening hele telebranchens rygte. Man signalerer jo, at man ikke er i stand til at levere et tilfredsstillende produkt. Den anden grund – frygten for overgangsproblemer er dog i mange tilfælde overdrevet. Det er jo ikke raketvidenskab det her. Det er bare telefoni. Selv om de fleste kunder næppe kommer til at opleve at skifte teleleverandør ret ofte, så er det jo dagligdag for vores dygtige løsningskonsulenter og teknikere, som har specialiseret sig i lige netop solide og skræddersyede telefoniløsninger med den bedste support 24/7.” – fortæller Charles Ginnerskov, CEO hos ipnordic.
Hos ipnordic har vi en helt konkret og detaljeret køreplan for, hvad der skal ske, når de starter en ny kunde op.
Vi holder af hverdagen
”Vi kan naturligvis ikke garantere, at der ikke kan gå noget galt – men erfaringen viser, at det sjældent sker. Og når uheldet er ude, er det som regel småting, som kan rettes i en fart. Det vigtigste for mange virksomheder er, at deres kunder ikke oplever gener ved skiftet og at de altid kan få fat på os med det samme. De ved, at de kan overlade det hele trygt til os og at vi altid er deres livline. Hvis du skifter teleleverandør, sker det forhåbentligt for at få et mere fleksibelt telefonisystem, en bedre service eller hurtigere support. Proportionelt set er risikoen for nogle få kurrer på tråden en enkelt dag i processen et meget lille problem – hvis gevinsten bliver en solid telefoniløsning, der kan give din virksomhed mulighed for at omsætte bare nogle få procent mere på hver af årets øvrige 253 arbejdsdage. Det er jo hverdagene, der er flest af.” – afslutter Charles Ginnerskov.
Vores 5 trin til et vellykket leverandørskifte
Afklaring af nuværende løsning
Jeres kontaktperson bliver kontaktet, og alle praktiske informationer afklares vedr. fx jeres fastnet, mobil, dankortterminal, alarm, internet m.m.
Flytning af numre sættes i gang
Vores porteringsafdeling planlægger flytning af numrene fra jeres tidligere udbyder og sørger for fx etablering af internet og udsendelse af simkort.
Telefonsystemet klargøres
I får besøg af vore teknikere, som installerer eventuelle fastnettelefoner, og I får en dialog omkring opsætning af jeres telefoni, ud fra jeres ønsker og behov. I vil løbende have nær kontakt til opstartsafdelingen.
Dagen hvor numrene flyttes (porteringsdagen)
Isætning af nye simkort samt flytning af numre. Vi kontakter jer om morgenen, for at følge processen tæt og sikre at alt er, som det skal være.
Daglig drift
De første 3 måneder er alle nye kunder tilknyttet den tekniske support i opstartsafdelingen. Efter opstartsperioden tilknyttes I vores supportafdeling – men uanset hvad, er vi aldrig mere end 15 sekunder væk på 89 10 10 10.
Vil du vide mere om et skifte og vores guide hertil?