Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Har du prøvet at ringe til din egen virksomhed?

“Du behøver ikke dyre konsulentrapporter for at finde ud af, om din virksomheds telefonisystem lever op til dine egne og kundernes krav. Ring til dit eget firma eller få en bekendt til at gøre det. Du vil måske blive overrasket.”

Charles Ginnerskov, CEO hos ipnordic

Føler du, at din virksomhed har fået den telefoniløsning, som på optimal vis sikrer vellykkede opkald fra kunder og leverandører? Ifølge forbrugernes vurdering, har mange danske virksomheder mangelfulde telefoniløsninger, som giver dårlige oplevelser for de kunder, som forsøger at kontakte dem. Det kan give tab på bundlinjen. Tab, der ofte er usynlige, da mange virksomheder ikke er opmærksomme på problemet.

En kunde, der har lagt røret på grundet et ineffektivt set-up i jeres modtagelse, ringer jo ikke senere tilbage for at fortælle, at han eller hun havde en dårlig oplevelse. Kunden finder blot en anden leverandør – og fortæller måske også om oplevelsen i sit netværk, der rummer flere af dine potentielle kunder.

Derfor kan det blive rigtigt dyrt, at have valgt en telefoniløsning, der er for billig og ineffektiv. Måske føler du, at der bliver taget godt imod alle indkomne opkald til din virksomhed, men virkeligheden kan være lidt mere nuanceret. Negative kundeanmeldelser på forskellige forbrugersites nævner netop dårlig opkaldsmodtagelse som både frustrerende og utilfredsstillende.

Hvor godt modtager I jeres kunder?
Charles Ginnerskov, CEO i ipnordic, har sammen med sine kolleger stort fokus på at analysere hvilke grunde, der ofte fører til mislykkede opkald og dermed mistede muligheder. Han fortæller:

”Der kan være mange grunde, men en stribe scenarier går igen i en del virksomheder. Hvis du er interesseret i at vide, om netop din virksomhed har samme udfordringer, bør du stille dig selv følgende spørgsmål:

  • Hvilken oplevelse får dine kunder, leverandører og samarbejdspartnere, når de ringer til din virksomhed? Hvor god service får de over telefonen? Kan de umiddelbart træffe dig eller andre, der kan hjælpe dem videre? Eller skal de igennem et større omstillingsbingo, hvor de skal forklare deres problem flere gange, før de får hjælp til at løse det?

  • Hvilken oplevelse får potentielle nye kunder? Hvor lang tid skal de vente, før de træffer nogen i din virksomhed? Hvad skal de høre på, mens de venter? Pausemusik afbrudt af en telefonsvarerbesked, der fortæller, at de er nummer X i køen? Hvor god er lydkvaliteten på jeres kø- og omstillingsmusik (hvis I har nogen)? Hvor gennemtænkt er bemandingen af jeres telefoner, og kan en grundigere velkomstmenu måske hjælpe kunden lidt på vej?

  • Hvor tålmodig er du selv, når du kontakter en potentiel ny leverandør? Hvordan vurderer du leverandører, hvis de ikke tager telefonen? Bliver du utålmodig? Mister du tillid? Går du blot videre til den næste leverandør på din Google-søgning?

  • Ikke mindst: Er der en reel risiko for, at kunder kan ringe til din virksomhed uden at træffe nogen?”
 
Hurtigt kvalitetstjek: Ring til din egen virksomhed

Disse er blot nogle af de spørgsmål, du bør stille dig selv, hvis du vil vurdere din nuværende telefoniløsning. Alle udbydere hævder, at de sælger gode løsninger. Men løfterne indfries næppe, hvis I har fået en standardløsning, hvor jeres virksomheds kontaktflade til kunder og leverandører ikke er analyseret og vurderet rigtigt. Eller hvis jeres system er ufleksibelt og ikke kan tilpasses jeres skiftende behov. 

Spørgsmålene er også relevante, når du skal sammenligne den løsning, du allerede har – med pris og kvalitet hos andre udbydere. Charles Ginnerskovs afsluttende opfordring er enkel:

”Kære potentielle nye telekunde,
Prøv øvelsen med at ringe til din egen virksomhed. Hvis du derefter føler behov for at ringe til os for at få et oplæg på en ny løsning til din virksomhed, kender du allerede selv nogle af de problemer, som vi skal hjælpe dig med at løse.”

Charles Ginnerskov, CEO hos ipnordic

Vil du høre mere om telefoni fra ipnordic?