20. april 2020

Er dit teleselskab
blevet for stort?

Oplever du svigtende support fra dit teleselskab? Mangler du personligt engagement og faglig sparring i optimering af din virksomheds kommunikationssystem? Føler du, at din virksomhed er blevet en lille brik i et stort spil? Hvis du kan svare ja til et eller flere af disse spørgsmål, er det måske, fordi dit teleselskab er blevet for stort.

Mange af teleudbyderne på det danske marked er vokset i de seneste år. Man kunne forestille sig, at man med større volumen kan købe billigere ind og sende en del af gevinsten videre til kunderne i form af bedre produkter og et højere serviceniveau. I telebranchen er der dog samtidig en tendens til, at der udelukkende konkurreres på pris, og at serviceniveauet udvikler sig omvendt proportionalt med teleudbyderens størrelse. Hos nogen er servicen ligefrem i frit fald.

Måske er grunden, at når der bliver langt fra toppen af organisationen til de medarbejdere, der sidder på supportlinjen, så bliver der endnu længere ud til dig som kunde.

Hvornår har du sidst drukket kaffe med dit teleselskab?
Når en leverandør ikke længere har et personligt forhold til sin kunde, kan det være svært at se, hvordan man yder den bedste support, der ikke kun får telefonen til at virke, men også hjælper til at optimere kundens arbejdsdag, kommunikation og forretning. Engang kunne danske virksomheder opleve, at få jævnlige besøg af deres teleudbyder og være sikre på, at servicetelefonen blev taget, når der opstod en teknisk udfordring, eller der var brug for ændringer i ringestrukturen.

I dag er servicemedarbejderen ofte afløst af en mailformular og et autosvar, der fortæller, at din henvendelse vil blive behandlet i løbet af xx hverdage. Man kan sågar opleve at blive direkte afbrudt med beskeden “Vi har travlt og kan ikke tage telefonen – prøv igen senere.”

Har du en direkte linje til din teleudbyder?
– Og hvornår har du sidst snakket muligheder med din telekonsulent over en kop kaffe?

Old school – og helt personlig
Hos ipnordic har vi haft stor fokus på at bevare de klassiske dyder trods et stabilt vokseværk, der har resulteret i flerårig kåring som gazellevirksomhed.

”Vi kender vores kunder og kan derfor gøre en ekstra indsats for at understøtte deres forretning bedst muligt,” fortæller CEO Charles Ginnerskov, og fortsætter: ”Det gælder, uanset om det er en større virksomhed med mange abonnementer, eller om det er den lokale tømrermester med 1-3 telefoner. Alle vores kunder har en direkte hotline til vores supporttelefon, som bliver taget inden for max 15 sekunder.”

Løsningskonsulent fremfor sælger
En af de medarbejdere, der hjælper vores kunder med at skræddersy den helt rigtige telefoniløsning til de mange individuelle behov, er Ole Johannsen. Han gør en dyd ud af at møde alle sine kunder i øjenhøjde, og han føler i høj grad, at han er kundernes mand:

”Mine kolleger i andre selskaber er ofte provisionslønnede, og har en naturlig interesse i at sælge et eller andet. Jo dyrere, jo bedre. Den metode ville jeg aldrig kunne efterleve. Jeg er mere interesseret i, at kunderne får den bedste og mest rigtige løsning til lige netop deres behov. Ellers brokker de sig jo bare næste gang, vi ses!” fortæller Ole med et smil og fortsætter: ”Det skal ikke være svært at overskue, hvor meget der er med i din teleløsning, og der skal ikke være en masse overraskende ekstragebyrer med små bogstaver. Vi gør det enkelt for vores kunder, og vi har kun ét nummer, de skal ringe til. Derudover tager vi selvfølgelig telefonen hver gang, og sørger for at kunden får fat i den rette person. Nemt, personligt – og individuelt tilpasset.”

Niels Peter Jensen, dyrlæge på Nordfyns Dyreklinik

Niels Peter Jensen, dyrlæge på Nordfyns Dyreklinik, har været glad for leverandørskiftet til ipnordic. Han fortæller: “Fra at have været en lille brik i en stor forretning, er vi med skiftet til ipnordic blevet en betydelig kunde i en forretning i vækst. På den måde føler vi, at vi er i centrum på en anden måde end hos vores tidligere teleleverandør. Lige fra den første dag har vi oplevet hurtig respons på vores henvendelser. Desuden har vi fået et meget bedre overblik over vores forbrug og vores udgifter til telefoni. Tingene er samlet på én regning og på en meget overskuelig måde.”

Erhvervstelefoni til alle – uanset størrelse
ipnordic er vokset hurtigt siden stiftelsen i 2011, men det har ifølge Charles Ginnerskov hverken betydet, at man har slækket på servicen eller mistet fokus på mindre kunder. ”Nej, alle kunder er vigtige for os. Enhver, der er frustreret over manglende omsorg og sløv support fra deres nuværende selskab, er mere end velkommen hos os. Og vi kører gerne forbi til en snak om mulighederne – uanset hvad, og hvor meget, man som ny kunde har brug for.”