Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.
6. juli 2020

De 10 råd om erhvervstelefoni

Telebranchen kan være lidt af en jungle at finde rundt i. 

Helt basalt handler det ikke om, hvor billig en løsning du kan få, men om hvad du får for pengene! 
Vi har samlet 10 gode råd til dig, der er på jagt efter det helt rigtige teleselskab til din virksomhed.

1. Vælg en udbyder, du har tillid til
– især omkring support. Alle slår på, at de har den nyeste løsning med den bedste support. Det er let at skrive i markedsføringen, men svært at leve op til. Det kræver nemlig, at der ydes en stabil support og en god kundeservice dag efter dag. Reelt set ved du først efter et halvt år, om det holder.

2. Hellere telekonsulent end telesælger
Vælg en udbyder, der rådgiver ud fra din virksomheds specifikke behov – og ikke blot går efter at få din underskrift på ordren.

3. Support 24/7
Gør op med dig selv, hvor mange ressourcer du, eller dine medarbejdere, vil lægge i drift og vedligeholdelse af systemet – og vælg en udbyder med et supportkoncept, der matcher jeres forventninger. Vær også opmærksom på, at nogle teleudbydere kræver betaling for hjælp med ændringer, tilretninger og besvarelse af de spørgsmål, der opstår undervejs i samarbejdet. Det kan forandre et tilsyneladende godt tilbud til en dyr løsning på længere sigt. Hos andre operatører er den slags ydelser ganske gratis og inkluderet i jeres samarbejdsaftale.

4. Undgå bindinger
Du skal kunne handle frit – også med telefoni. Hvis din teleudbyder ikke kan holde løfterne –skal du hurtigst muligt kunne komme videre til en, der kan. Det er samtidig din garanti for optimal kundeservice og den bedste teknologi. Undgå stramme kontraktlige bindinger med lang tidshorisont. Vælg en udbyder, der tilbyder fleksible aftaler og abonnementer, som kan tilpasses i takt med, at din virksomhed udvikler sig og nye behov opstår.

5. Prøvetid/returret
Det er vigtigt at have muligheden for at teste et telefonisystem før, du vælger. Problemerne bliver først synlige, når du og dine kolleger får fingrene ned i systemet, og finder ud af om features, funktionalitet og kundesupport er tilfredsstillende.

6. Dækning
Tjek mobildækningen hos den udbyder, du påtænker at indgå samarbejde med. Bevæger du dig udenfor storbyområderne, kan der være stor forskel på dækningen. Der er fire teleselskaber med eget netværk i Danmark. Alle øvrige teleudbydere anvender disse netværk på lige fod med ejerne. Du kan eksempelvis tjekke dækningskortene på mobil-daekning.dk

7. Gennemskuelig pris
Ingen lyst til at få et hav af ekstraregninger, fordi en udbyder har nedvejet prisen og vil hente resten hjem på tillægsydelser. Gå efter en udbyder, der har gennemsigtige prisaftaler og et overskueligt faktureringssystem. En faktura på teleydelser bør ikke være vanskeligere at forstå end en kassebon fra supermarkedet.Hvis den er det, bør alarmklokkerne ringe.

8. Vælg en progressiv udbyder
En innovativ og nytænkende teleudbyder er med til at flytte grænser – og kan oven i købet hjælpe med at afdække og løse nogle daglige behov, som I endnu ikke selv har opdaget.

9. Fleksibilitet og personlig betjening
Overvej om der er andre udbydere end de mest kendte spillere på markedet, som det kan være relevant at se nærmere på. Mindre selskaber er ofte mere fleksible og er sjældent så tynget af bureaukrati, som store organisationer kan være.

10. Overblik
Sammenlign tilbud fra forskellige udbydere – og husk hvilke parametre du lægger mest vægt på. 

Vil du vide mere?

Hos ipnordic følger vi naturligvis de 10 råd om erhvervstelefoni – hver dag.
Vil du vide mere om, hvad vi kan gøre for netop din virksomhed?