En besked med teksten ”Vi skulle ha’ skiftet for mange år siden” gjorde os både glade og nysgerrige efter at høre mere. Derfor ringede vi til afsender, vores nye kunde Jesper Jangaard fra Als Lægeklinik, for at høre mere om hans skifte og første tid som kunde hos ipnordic.
Praktiserende læge, Jesper Jangaard fortæller:
”Vi blev kunde hos ipnordic i januar, så det hele er meget nyt for os – men her en måneds tid efter skiftet er vi meget imponerede over både løsning og den professionelle tilgang til os som kunde. Vores skifte var meget nemt; vi behøvede ikke at læse en masse manualer, men ringede blot op til ipnordic, som hjalp os i gang med det samme. Vi oplever en effektiv og fokuseret support, som er nem at få fat på, har god forstand på systemet og hjælper os på bedste vis. Ligesom mange andre lægeklinikker, er vi jo en lille virksomhed. Vi har ikke en IT-ansvarlig – det er enten en af sekretærerne eller, som i vores tilfælde, mig, og det gør bare, at jeg har behov for et stabilt system, som jeg kan stole på – og et team, som er der, så snart jeg har brug for det.”
Manuelle arbejdsgange erstattet af automatik
Als Lægeklinik gik fra et 15 år gammelt omstillingsanlæg til lægeløsningen fra ipnordic og Jesper Jangaard kan allerede mærke, hvad det nye samarbejde har betydet for klinikkens daglige drift:
”Med vores gamle anlæg skulle vi manuelt skifte vores faste telefonsvarebeskeder 4 gange dagligt; når vi havde telefontid fra kl. 8-12, akuttider fra kl. 12-14, henvisning til anden læge kl. 14-16 samt henvisning til Lægevagten efter kl. 16. Det lå ligesom på rygraden, men var jo både forstyrrende og enormt sårbart, fordi det hele tiden krævede, at én af os var til stede og huskede det.”
Et anden forstyrrende element var det faktum, at det gamle telefonsystem altid ringede to gange i klinikken før telefonsvaren blev aktiveret. Jesper fortæller: ”Det betød jo, at telefonen ringede hos os konstant – også selvom vi havde slået telefonsvaren til. Det var frygteligt generende for vores arbejde.”
Alt dette sker i dag automatisk og lydløst i løsningen fra ipnordic, hvilket naturligt har givet mere ro i lægehuset. Jesper uddyber:
”Vores vigtigste opgave er jo at være der for vores patienter – og det handler hele tiden om at prioritere vores tid. Derfor er det en kæmpe hjælp for os, at telefonien nu er mere automatiseret og effektiv – og at vi samtidig har adgang til lynhurtig support, når vi har brug for hjælp. Det har derfor betydet en verden til forskel for os, som tidligere har været vant til at hænge i lange telefonkøer og føle at vi spildte rigtig meget kostbar tid på at få løst tekniske ønsker og udfordringer. Vi har alt for længe været vant til at have et telefonisystem som aldrig rigtig spillede. Kort sagt: Vi er meget glade for skiftet til ipnordic – dét skulle vi have gjort for mange år siden.”
Vil du se mere om vores løsninger til læger, lægehuse og sundhedsklinikker?