Søg

Det skal du huske om service, når du vælger teleleverandør

20-04-2016

Der kan være langt i mellem de gode serviceoplevelser i telefonibranchen, og de er sjældent gratis. Før du vælger udbyder, så gør op med dig selv, hvilket servicekoncept der bedst matcher dine behov. Her får du nogle gode råd om service, før du vælger din teleleverandør.


Prøvetid og returret

Når du vælger en ny telefoniløsning skal du først og fremmest overveje, hvilke behov du og din virksomhed har. Valget kan være svært, og derfor er det vigtigt, at leverandøren giver dig muligheden for at teste det nye system, før du træffer det endelige valg. Eventuelle problemer bliver først synlige, når du og dine medarbejdere får fingrene i systemet, og her vil I vide, om funktionerne og supportkonceptet matcher jeres behov. Du skal derfor sikre dig muligheden for at kunne returnere systemet - og helst uden beregning – hvis det ikke lever op til dine forventninger.  


Binding

Alt for mange teleudbydere binder deres kunder i årevis, og især erhvervskunder kan risikere at blive bundet i op til tre år. Man kan undre sig over, at teleudbydere overhovedet har behov for at binde deres kunder, hvis de ellers er tilfredse med produktet og prisen. Noget kunne tyde på, at udbyderne frygter, at kunden vil forlade butikken igen. Vær derfor opmærksom på bindingsperioden, før du underskriver kontrakten.

De fleste virksomheder forandrer sig meget i løbet af tre år, og det samme gør teknologien, produkterne og prissætningen i telebranchen. Dine krav til telefoniløsningen vil med al sandsynlighed også ændre sig i den periode, men er du først bundet til én løsning, vil din handlefrihed være stærkt begrænset. Dertil kommer, at det oftest er rasende dyrt at købe sig ud af bindingsperioden.


Support 24/7 – 365 dage om året

En tredje og afgørende faktor for din hverdag er den support, du får hos udbyderen, når du har brug for hjælp. Mange oplever at blive mødt med en telefonsvarer eller lang pausemusik, når de har tekniske vanskeligheder. I den situation er det uvurderligt, at der sidder en erfaren medarbejder hos leverandøren, som er lige så interesseret i at få løst problemet, som du selv er – og vel at mærke på alle tider af døgnet. Om man er taxavognmand eller lægesekretær skal der være mulighed for at få hurtig hjælp, hvis man oplever et telefonisk nedbrud.

Overvej også, hvor mange ressourcer du og dine medarbejdere selv vil bruge på driften af jeres telefoniløsning. Der kan være store fordele i at have en leverandør, der hurtigt kan opsætte en ferielukket-besked eller ændre jeres viderestillinger, uden at I selv skal bruge tid på det. Vær derfor opmærksom på, hvilket supportkoncept du bliver lovet, før du vælger din leverandør.  

RING MIG OP

Vi bruger cookies til at forbedre vores website og din oplevelse. 

Læs mere
OK