Søg

Det skal du huske om regningen, når du vælger teleleverandør

22-04-2016

Det kan være svært at tyde sin faktura, hvis den både er omfattende og skrevet i et indforstået teknisk sprog. Og konsekvensen kan være unødvendigt store udgifter. Her får du nogle gode råd om din telefaktura, før du vælger udbyder.

Høj pris for ingenting 

Hvis du modtager en faktura, hvor det er vanskeligt at afkode, hvad du reelt betaler for, bør du være ekstra opmærksom. Det giver ikke kun en ekstra irritation i en travl hverdag, men det øger også sandsynligheden for, at du kommer til at betale for ydelser, som du faktisk ikke bruger.

Det er vigtigt at fastslå, at dit teleselskab ikke har nogen grund til at gøre fakturaen uforståelig – og så alligevel. Det sker nemlig ofte, at kunder først opdager problemet, når de skifter udbyder. Her vil den nye leverandør starte med at danne sig et overblik over kundens nuværende løsning, og det vil som regel ske ud fra den seneste faktura.

Kræv gennemskuelighed

Desværre viser det sig alt for ofte, at kunderne fx har betalt for analoge linjer, som de ikke længere bruger og heller ikke har brugt længe. Det kan skyldes, at de har flyttet deres alarm og dankortterminal over på nettet, eller har det kørende via simkort. Og da fakturaen har været for svær at gennemskue, har kunderne betalt uden videre. Tvivlsom moral, uheldig forglemmelse eller blot almindelig inkompetence – uanset baggrunden har det endt med at koste kunderne penge og ofte gennem længere tid.

Vær derfor opmærksom på din telefaktura og husk, at den ikke bør være mere kringlet at forstå end din kassebon fra dagligvarebutikken. Er den det, bør du nok overveje en anden udbyder.

RING MIG OP

Vi bruger cookies til at forbedre vores website og din oplevelse. 

Læs mere
OK