Søg

Balancekunst: Indkøber eller inkompetent?

15-03-2018

Hvis en virksomhedsleder, for at spare nogle få hundrede kroner, vælger en forældet internetforbindelse eller en dårligere teleløsning, end virksomheden reelt behøver - svarer det til, at en løber skyder sig selv i foden med en sømpistol, når han står klar ved startlinjen.

Det, der umiddelbart kan virke som en god handel, kan skabe frustration blandt egne medarbejdere, blive årsag til dårligere kundeservice, og kan allerede i løbet af få dage påvirke indtjeningen.

Når det kommer til indkøb af telefonisystem, har mange telefoniansvarlige svært ved at balancere på knivsæggen mellem de behov, deres virksomheder har, og det de rent faktisk er villige til at betale.
 

Det store spørgsmål er:
Hvor går grænsen mellem godt købmandsskab og dumhed?

Danskere er verdensmestre i at jage den gode handel – men nogle gange koster det dyrt at vælge den billigste løsning, for der er ingen tvivl om, at digitalisering og telebaseret kommunikation er vigtige redskaber i fremtidens værktøjskasse. Markedsføring, salg, fakturering, kundeservice, regnskabsføring - ja stort set alle delprocesser i en moderne virksomhed - er bundet sammen af et effektivt kommunikationssystem.


Store krav er rimelige – hvis man vil betale det, det koster
Når man sammenholder de høje krav, der stilles til telefoniprodukter, og leverandører, med de relativt lave priser på telefoni og internet, kan det godt være svært at se fornuften i prisjagten.   

Som udgangspunkt ønsker erhvervskunder 100% oppetid, 24/7 support, høj hastighed og et godt modspil fra en teleleverandør, der kan tilbyde innovative og nyskabende løsninger. Og det er slet ikke urimeligt at stille store krav – man skal blot være opmærksom på, at det kan koste lidt mere, for det er med telefoni som så mange andre produkter - at man får det, man betaler for.

I stedet for at fokusere på prisen alene, bør man fokusere på, hvad der leveres for pengene. Det giver ikke mening at sammenligne en teleløsning, som indeholder alle de elementer, ens virksomhed har brug for, med en løsning, hvor man må acceptere en stribe handicaps i hverdagen. Der er jo heller ikke nogen, der synes, at det er urimeligt, at en stor lastbil koster mere end en lille varevogn. Men har man brug for at transportere tungt gods hver dag, er lastbilen alligevel det bedste valg.

 

Thorben G. Jensen, direktør for ipnordic A/S. 

 

4 enkle råd til dig, der overvejer en ny telefoniløsning

  • Vælg den telefoniløsning, det mobile netværk og den internetforbindelse, der giver dig og dine medarbejdere de optimale værktøjer at arbejde med. Gå tilbuddet igennem. Hvad er der i pakken? Får din virksomhed dækket alle jeres behov? Det er utilgiveligt dumt at stille forhindringer op for dig selv og blive nødt til at vælge vigesporet, mens konkurrenterne kører forbi i overhalingsbanen.
  • Vælg en progressiv leverandør. En innovativ og nytænkende teleleverandør er med til at flytte grænser – og kan oven i købet hjælpe med at afdække og løse nogle daglige behov, som I endnu ikke selv har opdaget.
  • Vælg en leverandør, du har tillid til - især omkring support. Alle slår på, at de har den nyeste løsning med den bedste support. Det er let at skrive i markedsføringen, men svært at leve op til.  Det kræver nemlig, at der ydes en stabil support og en god kundeservice dag efter dag. Reelt set ved du først efter et halvt år, om det holder.
  • Undgå bindinger. Du skal kunne handle frit - også med telefoni. Hvis din teleleverandør ikke kan holde løfterne - skal du hurtigst muligt kunne komme videre til en, der kan. Det er samtidig din garanti for optimal kundeservice og den bedste teknologi.

Helt basalt handler det ikke om, hvor billig en løsning du kan få – det handler om, hvad du får for pengene!

RING MIG OP

På vores website bruges cookies til at huske dine indstillinger, statistik og personalisering af indhold og annoncer. Denne information deles med tredjepart. Ved fortsat brug af websiden godkender du cookiepolitikken. I modsat fald bedes du lukke siden. 

 

Læs mere
OK