10. oktober 2019

Skift af teleleverandør gav
Lægehuset store gevinster

“Vi fik fra dag 1 et fleksibelt og velfungerende system. Muligheden for cpr-opslag letter mange arbejdsrutiner og gør os i stand til at yde patienterne en mere præcis og nærværende service.”

Nils Jakob Kragh, alment praktiserende læge fra Lægehuset Havnepladsen i Varde, er glad for klinikkens nye telefonisystem, da telefonerne spiller en overordentlig vigtig rolle i hans praksis. Opgaver som tidsbestilling, medicinbestilling samt telefonkonsultation med læge og sygeplejerske giver typisk omkring 20-30 opkald dagligt.

Desuden er der nogle få e-konsultationer, men de fleste af disse ender ofte med, at man skal bruge telefonen, enten i form af en opklarende telefonkonsultation eller en tidsbestilling. Derfor er det helt afgørende, at lægehusets teleløsning fungerer optimalt.

Det gør den nu, men faktisk var ipnordic ikke lægeklinikkens første valg. De var det tredje, fortæller Nils Jakob Kragh. “Vi havde to dårlige oplevelser med i bagagen. Vores tidligere leverandører af ip-telefoni lovede mere end, de kunne holde. I dag er jeg rigtig glad for, at vi tog beslutningen og skiftede til ipnordic.”

Og det er ikke kun de ønskede cpr/journalopslag, der skaber begejstring i klinikken. Skiftet til ipnordic har desuden givet en masse andre muligheder. Eksempelvis er det nye system sat op til at skifte automatisk fra morgenbesked, hvor lægekonsultation kan vælges, over formiddagsbesked til tids- og medicinbestilling og til lukkebesked i frokostpausen.

“Det er enkelt, fleksibelt og funktionelt, og letter mange arbejdsgange”, fortæller Nils Jakob Kragh.

“Ved lukning for ferie og kurser er det også nemt og dejligt at kunne ringe og bestille telefonsvarer med henvisning til en vikar. I øvrigt uden ekstraomkostninger. Tidligere skulle vi betale, hver gang der skulle oprettes nye beskeder. Kø-funktion og oversigter bruges ikke meget i vores praksis, men jeg kan forestille mig, at det vil være en nyttig funktion i større lægehuse.”

“Vi oplever topservice, en fornuftig økonomi og ingen kontraktlige bindinger – og jeg anbefaler på det varmeste ipnordic til alle kollegaer.”

Hos ipnordic har vi specialiseret os i telefoni til sundhedsvæsenet.
Vi kender de særlige behov, der er i branchen, og vores telefonsystem kan integreres
med en lang række journalsystemer.