Søg

Ny kunde hos ipnordic -
så nemt er det at skifte 

Det kan virke uoverskueligt at foretage et skifte til en anden teleleverandør – især hvis din virksomhed har mange ansatte og dermed mange kommunikationslinjer. Men det er faktisk slet ikke så omfattende.

Vores rutinerede løsningskonsulenter og teknikere arbejder efter en detaljeret køreplan, når en ny kunde skal starte op. Derfor bliver du hjulpet trygt og sikkert gennem skiftet, og vores målsætning er, at forløbet vil give færrest mulige gener for din virksomhed og dine kunder.

Et vellykket skifte til ipnordic følger 5 trin, som du kan læse om herunder. 

 

I skal vælge en kontaktperson hos jer, der er ansvarlig for:

  • At fremskaffe oplysninger om jeres nuværende aftaler

  • At udfylde fuldmagter, og få dem underskrevet af ejeren af numrene
    (husk simkortnumre på mobilfuldmagter og kunde-/konto nr. på fastnetfuldmagter)

  • At sende dokumenter retur

  • At informere om, hvordan I ønsker opsætningen af jeres digitale telefonsystem

 

1. Afklaring af nuværende løsning

Kontaktpersonen hos jer bliver ringet op. Følgende skal afklares:

  • Nuværende teleudbyder, eventuel binding hos denne samt opsigelsesperiode
  • Hvilke numre (fastnet og mobil) skal flyttes?
  • Ligger der fax, portomaskine, dankortterminal, alarm eller MPLS linje på nogle af disse numre?
  • Bekræftelse af installationsadresse
  • I får tilsendt et porteringsdokument, som ejeren af numrene skal underskrive, for at vi kan flytte numrene
  • Dokumentet skal sendes retur til ipnordic (np@ipnordic.dk)

     

2. Flytning af numre sættes igang

Porteringsafdelingen flytter numrene fra jeres tidligere udbyder. I får en mail om, på hvilken dato numrene flyttes. I bliver kontaktet, hvis der er spørgsmål i forbindelse med flytningen. Porteringsafdelingen sørger også
for etablering af internet, hvis I skal have dette. I modtager bekræftelsesmails på alle bestillinger.

  • Skal I have simkort til mobiltelefoner, bliver de tilsendt i god tid
  • Skal I have internet, modtager I mail med en etableringsdato. Bemærk:
     
    • Leveringstiden på internet kan i perioder være op til 8 uger
       
    • Du skal selv opsige din nuværende internetforbindelse
       
    • Forbindelsen etableres af en ekstern tekniker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Telefonsystemet gøres klar

Inden den dag jeres numre flyttes (porteringsdagen), skal jeres telefonsystem gøres klar. Skal I have bordtelefoner, bliver I kontaktet, af opstartsafdelingen, for at aftale et teknikerbesøg, hvor telefonerne bliver installeret. Teknikerbesøget vil typisk ske mellem evt. etablering af internet og porteringsdagen. I bliver også kontaktet angående opsætning af jeres digitale telefonsystem: køer, viderestillinger, beskeder, åbne / lukketider mv. - så det hele er klar på dagen, hvor numrene flyttes.

Har I spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte os på
telefon 89 10 10 10 eller på følgende mailadresser:

Salgsafdelingen: salg@ipnordic.dk
Porteringsafdelingen: np@ipnordic.dk
Opstartsafdelingen: opstart@ipnordic.dk
Supportafdelingen: support@ipnordic.dk

 

4. Dagen hvor numrene flyttes (porteringsdagen)

Har I mobiltelefoni, skal I skifte simkort i jeres mobiltelefoner. Når jeres gamle simkort mister signalet, skal I sætte de nye ipnordic simkort i telefonerne. Flytning af fastnetnumre sker som regel om morgenen på porteringsdagen. Vær opmærksom på, at I kan opleve nedetid i en kortere periode, mens flytningen er i gang. Vi følger processen tæt.
 

5. Daglig drift

I kan altid kontakte os...

  • De første 3 måneder er I tilknyttet den tekniske support i opstartsafdelingen.
  • Efter denne opstartsperiode bliver I tilknyttet vores supportafdeling

 

Hent oversigten som pdf her

(åbner i nyt vindue)
 


 

 

 

RING MIG OP

Vi bruger cookies til at forbedre vores website og din oplevelse. 

Læs mere
OK